Website is working in a trial mode

(Old version)
geo
facebook
youtube
twitter icon
linkedin icon

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის

ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტის

საბჭოს სხდომის

ოქმი N 8

08.07.20

  დღის წესრიგი:

1. ცვლილებები საგანმანათლებლო პროგრამებში;

2. განათლების მეცნიერებების ერთობლივი სადოქტორო პროგრამის/ ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, აკაკი წერეთლის ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, შოთა რუსთაველის სახელობის ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, (ხელმძღვანელი: ქეთევან ჭკუასელი) დამტკიცების შესახებ.

სხდომას ესწრებოდნენ:

საბჭოს თავჯდომარე: პროფესორი თამარ გაგოშიძე

მდივანი: ასოც.პროფესორი ირინე ჟვანია

ფაკულტეტის საბჭოს  წევრები :

პროფესორები :

ლალი სურმანიძე, ვახტანგ ნადარეიშვილი, მზია წერეთელი, ქეთევან ჭკუასელი,

ასოცირებული პროფესორები : 

თამარ აბაშიძე, ანასტასია ქიტიაშვილი, ეკატერინე ფირცხალავა, მედეა დესპოტაშვილი, ხათუნა მარწყვიშვილი, მანანა მელიქიშვილი, ლილი ხეჩუაშვილი, მაია მესტვირიშვილი, ლუიზა არუთინოვი, შორენა მამუკაძე, ზაქარია ქიტიაშვილი, იზაბელა პეტრიაშვილი,

სტუდენტთა თვითმმართველობის წარმომადგენლები:

ქეთევან ცანავა, დიანა ზვიადაძე

განიხილეს:

1.ცვლილებები საგანმანათლებლო პროგრამებში.

ფაკულტეტის ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის უფროსმა ასოც. პროფესორმა მანანა მელიქიშვილმა ფაკულტეტის საბჭოს წევრებს განსახილველად წარუდგინა საგანმანათებლო პროგრამებში შესატანი ცვლილებები.

ფსიქოლოგიის დეპარტამენტი:

პროგრამის სახელწოდება: MA განათლების ფსიქოლოგია და კვლევა.

სილაბუსები:

  • განათლების ფსიქოლოგია 2 (მზია წერეთელი).

ცვლილება: განახლდა ძირითადი თმები, დაემატა თვითრეგულაციის და  მეტაკოგნიციის საკითხები, აგრეთვე, ტაქსონომიები. განახლდა კურსის ლიტერატურა.

საფუძველი: განათლების ფსიქოლოგიის თანამედროვე ტენდენციები,  სწავლების  გამოცდილება და სტუდენტებისგან მიღებული უკუკავშირ

  • მოტივაცია და ქცევა” (ლაშა ხოჯანაშვილი, მზია წერეთელი).

ცვლილება: ახალ სილაბუსი

საფუძველი: მოტივაციის ფსიქოლოგის მნიშვნელობა განათლების პრაქტიკულ ფსიქოლოგისა და განათლების თანამედროვე სისტემაში.

  • პროფესიული ინგლისური ენა ფსიქოლოგებისთვის” (ნელი მერაბიშვილი).

ცვლილება: ახალი სილაბუსი

საფუძველი:  ინფლისური ენის დონის დახვეწა პროფესიული მიმართულებით, რათა სტუდენტებმა შეძლონ თავისუფლად გამოიყენონ ენა სწავლასა და კვლევაში.

  • პრაქტიკა-განათლების პრაქტიკულ ფსიქოლოგიაში (სოფიო თევდორაძე).

ცვლილება:   სწავლის შედეგები.

საფუძველი:  სწავლის შედეგების ცვლილება განხორციელდა ახალი საკვალიფიკაციო ჩარჩოს შესაბამისად.

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსებმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

 საბჭოს მდივანმა, ქალბატონმა ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

პროგრამის სახელწოდება: MA იურიდიული ფსიქოლოგია

სილაბუსი:

  • ფსიქოლოგის როლის არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების პროცესში (ლუიზა არუთინოვი, თინა ბანძელაძე)

ცვლილება: ახალი სასწავლო თემები (ბავშვთა მიმართ ძალადობა და ძალადობის სასამართლო-ფსიქოლოგიური შეფასება; სამართლებრივი პასუხისმგებლობის მინიმალური ასაკი; კანონთან კონფლიქტში მყოფი მოზარდის გამოკითხვა), განახლებული სასწავლო ლიტერატურა (Agnew, R., Brezina, T.(2012). Juvenile Delinquency: Causes and Control (4th ed.). New York: Oxford University Press. Lahey, B.B., Moffit T.E., Caspi, A., (2003) Causes of Conduct Disorder and Juvenile Delinquency. New York, London: Guilford Press. ) და შეფასების სისტემა.

საფუძველი: უკანასკნელი პერიოდის განმავლობაში (2018-2020 წელი), არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების სისტემაში ფსიქოლოგის როლის სამართლებრივი მექანიზმის განვითარება, რის შედეგადაც მკაფიოდ განისაზღვრა ფსიქოლოგის უფლებები და მოვალეობები (საჭიროების შეფასება და ფსიქოლოგიური მხარდაჭერა) და შესაბამისად, გაფართოვდა ფსიქოლოგის კომპეტეციის ჩარჩო. აღნიშნულიდან გამომდინარე, საჭიროა ფსიქოლოგმა შეძლოს ისეთი მნიშვნელოვანი სამართლებრივი საკითხის ფსიქოლოგიური მექანიზმის განმარტება, როგორიცაა სამართლებრივი პასუხისმგებლობის მინიმალური ასაკი, აგრეთვე, იცნობდეს ბავშვთა მიმართ ძალადობის სასამართლო-ფსიქოლოგიური შეფასების სტანდარტს და ფლობდეს კანონთან კონფლიქტში მყოფი ბავშვის გამოკითხვის პროტოკოლს.

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსებმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

საბჭოს მდივანმა, ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

პროგრამის სახელწოდება: MA ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოლოგიური შეფასება და კონსულტირება

სილაბუსები:

  • ფსიქოლოგის როლის არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების პროცესში (ლუიზა არუთინოვი, თინა ბანძელაძე)

ცვლილება: ახალი სასწავლო თემები (ბავშვთა მიმართ ძალადობა და ძალადობის სასამართლო-ფსიქოლოგიური შეფასება; სამართლებრივი პასუხისმგებლობის მინიმალური ასაკი; კანონთან კონფლიქტში მყოფი მოზარდის გამოკითხვა), განახლებული სასწავლო ლიტერატურა (Agnew, R., Brezina, T.(2012). Juvenile Delinquency: Causes and Control (4th ed.). New York: Oxford University Press. Lahey, B.B., Moffit T.E., Caspi, A., (2003) Causes of Conduct Disorder and Juvenile Delinquency. New York, London: Guilford Press. ) და შეფასების სისტემა.

საფუძველი: უკანასკნელი პერიოდის განმავლობაში (2018-2020 წელი), არასრულწლოვანთა მართლმსაჯულების სისტემაში ფსიქოლოგის როლის სამართლებრივი მექანიზმის განვითარება, რის შედეგადაც მკაფიოდ განისაზღვრა ფსიქოლოგის უფლებები და მოვალეობები (საჭიროების შეფასება და ფსიქოლოგიური მხარდაჭერა) და შესაბამისად, გაფართოვდა ფსიქოლოგის კომპეტეციის ჩარჩო. აღნიშნულიდან გამომდინარე, საჭიროა ფსიქოლოგმა შეძლოს ისეთი მნიშვნელოვანი სამართლებრივი საკითხის ფსიქოლოგიური მექანიზმის განმარტება, როგორიცაა სამართლებრივი პასუხისმგებლობის მინიმალური ასაკი, აგრეთვე, იცნობდეს ბავშვთა მიმართ ძალადობის სასამართლო-ფსიქოლოგიური შეფასების სტანდარტს და ფლობდეს კანონთან კონფლიქტში მყოფი ბავშვის გამოკითხვის პროტოკოლს.

  • მოზარდთა განვითარება: თეორია და კვლევა (ლუიზა არუთინოვი, თინა ბანძელაძე)

ცვლილება: ახალი სილაბუსი

საფუძველი: ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოლოგიური შეფასებისა და კონსულტირების სამაგისტრო პროგრამის მიზნებიდან გამომდინარე, მნიშვნელოვანია მოზარდთა განვითარების თანამედროვე თეორიებისა და კვლევის მეთოდოლოგიის ცოდნა, რომელიც მიმართული იქნება მოზარდთა ფუნქციონირების ისეთ აქტუალურ საკითხებზე, როგორიც არის მოზარდის სოციალიზაციის თავისებურებები, ოჯახსა და სკოლაში ადაპტაციასთან დაკავშირებული გამოწვევები, ინტერნალიზებული და ექსტერნალიზებული ქცევითი პრობლემები. კურსის მთავარი სიახლე ფოკუსირებულია მოზარდთა განვითარების თანამედროვე კვლევის მეთოდოლოგიის და პრაქტიკული მიდგომების გაცნობასა და ანალიზზე.

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსებმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

 საბჭოს მდივანმა, ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

პროგრამის სახელწოდება: MA ფსიქოლოგიური ანთროპოლოგია (ინტერდისციპლინური) .

სილაბუსი:

  • ტექსტის ლინგვისტიკა (ი. მინდაძე)

ცვლილება: ახალი კურსის შექმნა. ტექსტის ლინგვისტიკა შედის სამაგისტრო პროგრამის მესამე სემესტრში არჩევით კურსად.

საფუძველი: თანამედროვე ფსიქოლოგიური ანთროპოლოგია განსაკუთრებულ როლს ანიჭებს ტექსტურ მასალასთან მუშაობას. კვლევაში გამოყენებულ და კვლევით მოპოვებული ტექსტური მასალის ლინგვისტური სპეციფიკის გააზრება ანალიზის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ასპექტია. ამგვარად, პროგრამის კურიკულუმში აღნიშნული საგნის ჩართვა აძლიერებს პროგრამის კვლევით კომპონენტს. 

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

 საბჭოს მდივანმა, ქალბატონმა ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

პროგრამის სახელწოდება: BA ფსიქოლოგია

სილაბუსები:

  • ადამიანის განვითარება 1 (მ.მელიქიშვილი)

ცვლილება: დაემატა ახალი ლიტერატურა, შეიცვალა შეფასების ფორმები

საფუძველი: სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება.

  • სპეციალური პრაქტიკული კურსი სკოლის ფსიქოლოგიურ სამსახურში (სოფიო თევდორაძე)

ცვლილება: სემესტრულ აქტივობაში, სწავლის შედეგებში.

საფუძველი:  სწავლის შედეგების ცვლილება განხორციელდა ახალი საკვალიფიკაციო ჩარჩოს შესაბამისად. დასწრების კომპონენტი ჩანაცვლდა სასემინარო აქტიურობით, რადგან დასწრების ქულის მიხედვით არ ხდებოდა სტუდენტის მიერ მიღებული ცოდნის დონის და ხარისხის შეფასება.

  • ჯგუფთან მუშაობის მეთოდები  (გ.ყიფიანი)

ცვლილება: სასწავლო კურსების შესწავლის წინაპირობა - წინაპირობის გარეშე

საფუძველი: ამ კურსების მასალა არ მოითხოვს სპეციალურ ცოდნას და წინასწარ სხვა საგნების გავლას.

  • ლიდერობის თეორია და პრაქტიკა  (გ. ყიფიანი)

ცვლილება: სასწავლო კურსების შესწავლის წინაპირობა - წინაპირობის გარეშე

საფუძველი: ამ კურსების მასალა არ მოითხოვს სპეციალურ ცოდნას და წინასწარ სხვა საგნების გავლას.

  • პროფესიულ უნართა ტრენინგი (გ. ყიფიანი)

ცვლილება: სასწავლო კურსების შესწავლის წინაპირობა - წინაპირობის გარეშე

საფუძველი: ამ კურსების მასალა არ მოითხოვს სპეციალურ ცოდნას და წინასწარ სხვა საგნების გავლას.

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსებმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

საბჭოს მდივანმა, ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

განათლების დეპარტამენტი:

პროგრამის სახელწოდება: MA განათლების მეცნიერებები

  • სილაბუსი: „განათლების ეკონომიკა და ფინანსები განათლებაში“/ 3-კრედიტიანი კურსი/

ცვლილება: ახალი სილაბუსი

საფუძველი: სტუდენტების თხოვნა, რომ დაემატოს კიდევ ერთი არჩევითი კურსი განათლების ეკონომიკის  მიმართულებით;

 პროგრამის სახელწოდება: მასწავლებელთა მომზადების 60-კრედიტიანი საგანმანათლებლო პროგრამა

  • სილაბუსი: „კულტურულ-საგანმანათლებლო  ინოვაციები  თანამედროვე  სასწავლო პროცესში“ (3-კრედიტიანი კურსი);

ცვლილება: ახალი სილაბუსი

საფუძველი: ვინაიდან, განათლების შინაარსი დამოკიდებულია კულტურაზე, მომავალი მასწავლებლებს უნდა მიეცეთ საშუალება, ფლობდნენ ინფორმაციას იმ კულტურულ-საგანმანათლებლო ინოვაციების შესახებ, რომლებიც კავშირშია სასწავლო პროცესთან.

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსებმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

 საბჭოს მდივანმა,ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

პროგრამის სახელწოდება: დამატებით/minor/პროგრამა

სილაბუსი:  

  • კულტურულ-საგანმანათლებლო  ინოვაციები  თანამედროვე  სასწავლო პროცესში (5-კრედიტიანი კურსი).

ცვლილება: ახალი სილაბუსი

საფუძველი: ვინაიდან, განათლების შინაარსი დამოკიდებულია კულტურაზე, მომავალი მასწავლებლებს უნდა მიეცეთ საშუალება, ფლობდნენ ინფორმაციას იმ კულტურულ-საგანმანათლებლო ინოვაციების შესახებ, რომლებიც კავშირშია სასწავლო პროცესთან.

ასოც. პროფესორმა მ. მელიქიშვილმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილმა სილაბუსმა გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

საბჭოს მდივანმა, ქალბატონმა ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებების დამტკიცების საკითხი.

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა:0

2.განათლების მეცნიერებების ერთობლივი სადოქტორო პროგრამის (ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, აკაკი წერეთლის ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, შოთა რუსთაველის სახელობის ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ხელმძღვანელი: ქეთევან ჭკუასელი)  დამტკიცების შესახებ.

ფაკულტეტის ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის უფროსმა ქალბატონმა მანანა მელიქიშვილმა საბჭოს მოახსენა, რომ განათლების მეცნიერებების სადოქტორო პროგრამას აკრედიტაციის ვადა გაუვიდა 2019 წლის დეკემბერში. ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ხელმძღვანელის, ქალბატონ ირმა გრძელიძის წინადადებით, დაისვა საკითხი საქართველოს სხვადასხვა რეგიონის უნივერსიტეტებთან /თსუ, აწსუ, ბსუ, თესაუ/ ერთობლივი სამაგისტრო პროგრამის შექმნის შესახებ, რაზეც ყველა უნივერსიტეტმა თანხმობა გამოთქვა. შეიქმნა ახალი ერთობლივი სადოქტორო პროგრამა და გაფორმდა ხელშეკრულება ოთხივე უნივერსიტეტს შორის. პროგრამის სასწავლო კომპონენტი 40 კრედიტია, პროგრამის შემუშავების პროცესში ყველა ეტაპზე (2019-2020 ) ჩართული იყო 3 უცხოელი პროფესორი, (კერძოდ, პროგრამის მმართველი საბჭოს უცხოელი წევრი: Dorena Caroli, Associate Professor, Department of Education “G.M. Bertin”, University of Bologna, ერთობლივი სადოქტორო პროგრამის მრჩეველი: Prof. PhDr. Milan Pol - Masaryk university, Faculty of Arts), რომლებიც მონაწილეობას მიიღებენ პროგრამის განხორციელების პროცესში მისი მოქმედების მთელი პერიოდის  მანძილზე, როგორც მოქმედი პროგრამის განმახორცილებელი ჯგუფის წევრები. პროგრამამ გაიარა ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის ექსპერტიზა, გათვალისწინებული იქნა ყველა რეკომენდაცია.

 საბჭოს მდივანმა, ქალბატონმა ირინე ჟვანიამ კენჭისყრაზე დააყენა სადოქტორო პროგრამის დამტკიცების საკითხი.

კენჭი უყარეს „განათლების მეცნიერებების“ ერთობლივი სადოქტორო პროგრამის/ ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, აკაკი წერეთლის ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, შოთა რუსთაველის სახელობის ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, /ხელმძღვანელი: ქეთევან ჭკუასელი/  დამტკიცებას.

 

მომხრე: 20

წინააღმდეგი: 0

თავი შეიკავა: 0

დაადგინეს:

1. დამტკიცდეს საგანმანათლებლო პროგრამებში წარმოდგენილი ცვლილებები.

2. დამტკიცდეს ერთობლივი სადოქტორო პროგრამა /ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, აკაკი წერეთლის ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, შოთა რუსთაველის სახელობის ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, (ხელმძღვანელი: ქეთევან ჭკუასელი) „ განათლების მეცნიერებები“.

 

საბჭოს თავმჯდომარე: პროფესორი თამარ გაგოშიძე

საბჭოს მდივანი: ასოცირებული პროფესორი ირინე ჟვანია